Compania britanică de research GlobalWebIndex a publicat rezultatele unui studiu al consumatorilor digitali care a acoperit pentru prima oară și segmentul consumatorilor din România.

Potrivit acestui studiu, 52% dintre consumatorii digitali români folosesc trei sau mai multe device-uri pentru a se conecta la internet.

Datele arată că în ciuda unei dezvoltări economice mai șubrede față de majoritatea statelor din Uniunea Europeană, 27% dintre români folosesc funcția de căutare vocală, iar numărul posesorilor de Smart TV este egal cu cel al românilor care dețin o tabletă.

Mai mult decât atât, aproape o treime dintre românii chestionați în cadrul studiului (28%) au declarat că au folosit telefonul mobil pentru a scana un cod QR și 30% au spus că au cumpărat un produs sau un serviciu cu ajutorul telefonului mobilul.

Studiul GlobalWebIndex scoate la lumină și aspecte din industria de gaming care este foarte atractivă pentru consumatorii conectați din România și totodată arată că există un interes crescut pentru e-sports.

Astfel, 50% dintre consumatorii români sunt interesați de jocuri online, 54% folosesc aplicații dedicate iar 17% dintre români au o consolă de gaming. În top trei jocuri favorite se înscriu: FIFA, Need for Speed și Mario iar o cincime dintre românii conectați la internet declară că au vizionat o competiție de e-sport online.

Cea de-a 10-a ediție a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de țări și pentru prima dată include date și despre consumatorii digitali din Româniai.