Începând din luna februarie, Google a început demersul de a aplica regulile cu privire la tipul de formate de publicitate online agreate de programul Better Ads Experience. Acest program a fost realizat și lansat de Coalition for Better Ads în care se află companii precum Facebook și Microsoft, dar și publisheri precum Thomas Reuters și News Corp cât și asociatia industriei online Interactive Advertising Bureau (IAB).

Coalition for Better Ads a efectuat în 2017 un studiu prin care a urmărit interacțiunea utilizatorilor cu reclamele online și a încercat să identifice experiențele care generează disconfort. Aspectele identificate au fost următoarele:

Pentru Desktop:

  • Reclame tip Pop-up
  • Video care rulează cu auto-play și sunet
  • Prestițiale în video cu countdown
  • Sticky ads-urile în format mare

Pentru mobil:

  • Pop-up, prestițiale
  • Formate de reclame mai mari
  • Reclame animate
  • Reclame care pornesc automat și cu sunet
  • Formate poststițiale cu countdown
  • Formate fullscreen scrollover
  • Sticky ads în formate mari

Acestea sunt formatele pe care utilizatorii le-au marcat ca fiind cele mai deranjante pe site-uri.

 

Publisherii din România au făcut pași importanți pentru a fi în conformitate cu noul set de reguli. Spre exemplu, Ringier Romania se află printre primii jucători importanți din industria românească de publicitate online care au ponnit în mod public o discuție in acest sens. “Obiectivul este unul foarte clar: să oferim o experienta mai buna cititorilor nostri fara a altera rezultatele exceptionale pe care le atingem alaturi de partenerii nostri. In ceea ce priveste activitatea Ringier Romania, si aici ne referim in special la site-urile din grupul de editor, vom lua cateva masuri menite sa creeze o experienta digitala mai buna pentru toate partile implicate”, a declarat Andrei Ursuleanu, Group Head of Advertising Sales din cadrul Ringier România, citat de Wallstreet.ro.

“Integrarea unui ad-blocker în cel mai popular browser atât din lume cât și din România ce restricționează formatele invazive este binevenită. Cu toate că unii advertiseri vor vedea această mișcare drept o potențială pierdere a unor formate care generau mult “awareness”, eu consider că este un pas spre maturizarea industriei de advertising online. Îmi doresc ca răspunsul nostru, ca industrie, să nu fie dublarea inventarului disponibil pe formatele standard, ci găsirea unei modalități de a ne autoreglemanta mai eficient, fără a avea nevoie de intervenție externă pentru a tăia din rădăcini anumite practici nesănatoase”, a declarat Mihai Tănase, Head of Digital Groupe Renault, pentru aceeași sursă.